Landelijke Schoonmaakdag 2018

Zondag, 25 maart 2018

Verslag

LANDELIJKE OPSCHOONDAG 24 MAART

Afgelopen 24 maart stond weer de landelijke opschoon dag op het programma.
Vanuit Landschapsbeheer Oss werden door de gehele Gemeente groepjes met vrijwilligers ingezet om het zwerfvuil op te ruimen.
Dit gebeurde ook in Lith waar langs de dijk , de polder en de gehele Lithse Ham grondig werden aangepakt.

Om half 10 stond bij De Duik club de koffie klaar. Alle vrijwilligers voor de lithse Ham kwamen daar bijeen in totaal 32 actieve vrijwilligers. Zowel bewoners die langs of aan de dijk woonden, maar ook ouders met kinderen en ook verschillende leden van H.S.V De Brasem Lith. In het club huis van de duik vereniging werd er uitleg gegeven door Johan de Vree ook waarom het zo belangrijk is dat het zwerfvuil word opgeruimd. Daarna zijn we met zijn alle naar buiten gegaan waar de indeling van de groepjes gemaakt werden. Er gingen alle kanten groepjes naartoe. Jos van de Heuvel ging de polder in met een groep. Gerad van Lith ging met een groep naar het ski gat van de lithse ham.Robert Verzuu ging met zijn groep naar de strekdam. De andere gingen lans de maas , de jachthaven , de parkeerplaats en de toegangswegen. Thomas Bijl reed met zijn bus met aanhanger rond om overal alles op te halen. Na dik 2 uur gewerkt te hebben kwamen alle vrijwilligers om 12 uur weer terug bij het clubhuis. Hier werden de door Landschapsbeheer geschonken goediebags uitgedeeld aan iedereen die mee had geholpen. Vervolgens werden alle mensen super bedankt voor hun geweldige inzet.

Ook werd er nog een mooie foto gemaakt van iedereen Namens Johan De Vree