Ledenvergadering 2018

Donderdag, 13 december 2018 (20:00)

De Bubbelhut

Jaarvergadering HSV de Brasem 2018

Datum: 13 december 2018

Aanwezig: Roel Balvers, Wim Kikkert, Tonnnie v Erp Martienv Ballegooi, Peter verhaar, Jan Janssen, Ronnie Gevers, Bertie Ceelen, Jeroen Richters, Grad v Lith en Johan De Vree

1opening:
De voorzitter opent de vergadering en heet allen welkom.

1.Ingekomen stukken en mededelingen:
•Kasverslag 2018
•Jaarverslag sportvisserij Nederland 2017
•Machtiging 2019-2025 voor de vijvers;
•Onderzoek vijvers,
•Diploma´s Ronnie Johan Dirk

2.Notulen van de vorige ledenvergadering:

3.Verslag penningmeester:
We sluiten het jaar af met een positief saldo van € 11.854.54
Dit is € 700,00 meer als het voorgaande jaar.
Ook is de kas opgemaakt voor de jeugd commissie. Deze sluiten af met een bedrag van € 651,85 Dit is het zelfde als vorig jaar.
In totaal dus eigenlijk € 651,85

4.Kas controle.
De kascontrole heeft plaatsgevonden door Roel Balvers en Ronny Gevers, en is zonder op-merkingen vastgesteld. Voor het volgend jaar vindt de controle plaats door Roel Balvers en Grad v Lith

5.Bestuursverkiezing:
Martien v Ballegooi, Peter Verhaar en Jan Janssen zijn aftredend en herkiesbaar.
Volgend jaar Bertie Ceelen , Johan de Vree, Wim Haanegraaf en Dirk de Man

6.Open wedstrijden 2019:
• De Lithse Ham cub 30 mei
•De Michel van Zoestcup vindt dit jaar plaats op 22 sept

Activiteiten jeugd 2019:
Snoek wedstrijd februari
Forel vissen 5 mei
Jeugd vis zomer avond 6, 13, 20 juni
Karper nacht wedstrijd …………. mei
School wedstrijd 22 juni

Activiteiten volwassenen 2019:
Club kampioenschap 24 febr t/m 19mei
Konings vissen 9 juni t/m 27 oktober
Michel van Zoest cup 22 september
Lithse Ham cup 30 mei
Brasem cub 29 september
Forel vissen 11 mei
Winter Competitie van November tot December

Viswedstrijd op de vijvers als deze doorgaat word er een datum onderling geregeld

7.Activiteiten 2018

De voorzitter doet een kort verslag van de activiteiten die het afgelopen jaar hebben plaatsge-vonden.:
•Winnaar wintercompetitie 1 Roel Sas
•Winnaar clubkampioenschap: 1 Johan de vree
• Winnaar Michel van Zoestcup: Peter Verhaar
•Winnaar Brasemcup: 1 Johan de vree
•Koningsvissen 1 Jeroen Richters
•Winnaar lithse ham cup Ad van Uden………

8.Verslag activiteiten jeugd.
Verslag van de diverse activiteiten bij de jeugd zoals onder andere, de wedstrijden aan de vij-vers en het forel vissen.
Het jeugd vissen is gewonnen door gevolgd door

9.Vergunningen:
Voor het parkeren van de auto op de lithse Ham

10.Vijvers Lithse bos.
Er is sprake dat de verenigingen binnen de gemeente Oss toestemming krijgen om op elkaars vijvers te vissen. Dit betekent dat de vijvers aan het Lithse bos open worden gesteld voor alle verenigingen. Hierover maakt onze visclub zich grote zorgen. Deze zorgen zijn al door de voor-zitter verwoord in een eerder overleg hierover met de diverse betrokken instantie`s.
Bijgevoegd heb ik alles wat besproken is.
Er komt een gratis dag vergunning voor jeugd tot 15 de 65 plussers en de minder validen vis-sers. Ook komt er een paal bij de pad. Dit zodat niet iedereen zomaar naar achter kan rijden.
Deze heb ik laten staan want het is nog steeds niet helemaal rond bij de Gemeente.
En is nu nog niet rond. Karpers op de vijvers in december

11. Mededelingen

De vergunningen moeten verhoogt worden in verband met de afdracht naar 35 euro

13 De rondvraag

Roel Balvers vraagt of de prijs uitreiking van de activiteiten op de jaarvergadering te doen. Dit om meer leden op de vergadering te krijgen.
Antwoord We moeten wel wat proberen te doen om meer leden op de vergadering te krij-gen maar vinden dat de prijsuitreiking op de laatste dag van de wintercompetitie moet blij-ven.

Jan Janssen vraagt wanneer de koppel wedstrijd gevist word
Antwoord in de avond van 29 juni. Er zal gevist worden van 19.00 uur tot en met 24.00 uur. Inschrijfgeld 10 Euro per koppel

Grad vraagt komen er weer nieuwe vergunningen voor het parkeren van de auto´s langs de maas.
Antwoord Daar word aan gewerkt en zal Johan proberen weer 6 nieuwe vergunningen te bestellen.