M. v Soest Bokaal 2016

M. V. SOESTBOKAAL 2016 HSV DE BRASEM

DE UITSLAG

Alweer voor de 24ste keer organiseert H.S.V. de Michel van Zoest bokaal. Voor deze speciale wedstijd zet iedereen zich weer extra in natuurlijk. Iedereen wil deze wedstrijd winnen. Vandaar dat al vroeg in de ochtend om half 7 al verschillende vissers aanwezig waren in de Bubbelhut, het clubgebouw van de duikvereniging. Hier had piet Overbeek van de duikclub de koffie weer klaar staan voor de arriverende vissers. Dit jaar hadden we 23 deelnemers verdeeld in twee vakken. Vak A met 12 vissers en vak B met 11 vissers. Om ongeveer kwart voor 7 begon de loting, waarna om 7 uur iedereen vol goede moed naar de waterkant vertrok. De wedstrijd duur was van half 9 tot half 1, iedereen had dus nog ruimschoots de tijd om zijn spullen in orde te maken. Om half 9 klonk het start sein, hierna ging iedereen zeer fanatiek van start op zijn eigen manier. Na een goed uur werd er op verschillende plekken vis gevangen en was het in vak A Dennis van der Ven en Tonnie van Erp die verschillende kleine brasems wisten te vangen. In vak B was het Gerard van Lith die meteen grote brasems wist te vangen ook roel sas en Erik van Lent viste redelijk mee, maar konden Gerard niet bij houden. Zo nam Gerard van Lith na drie kwart van de wedstijd de leiding te nemen die hij uiteindelijk niet meer zou af geven. Zo bleek na weging een overtuigend verschil tussen Gerard en plek 2. Met 14,5 kilo wist hij dit jaar de Michel van Zoest bokaal in de wacht te slepen. Natuurlijk zijn wij hartstikke blij mee dat de beker weer in Lith bleef. Met een knappe tweede plaats voor Dennis vd Ven en een derde plaats voor Roel Sas was het podium dit jaar geheel bezet door onze eigen vereniging.

Hieronder de uitslag
1)Vak B Gerard van Lith 14,5kg
2)Vak A Denis van der Ven 6,7kg
3)Vak B Roel Sas 6,6kg
4)Vak A Tonnie van Erp 6,02kg
5)Vak B Erik van Lent 6,2kg
6)Vak A Frank Welts 550 gram

Dennis v/d Ven, Gerard van Lith en Roel Sas.

Na de wedstijd hebben we nog een lekker van een hapje en een drankje genoten. Dit werd allemaal super verzorgd door vrijwilligers van de Duik vereniging. Bij deze wil ik daarom ook de Duik vereniging super bedanken voor de goede zorgen. Ook willen alle vrijwilligers van onze vereniging bedanken voor de aanwezigheid en inzet.
Hopelijk tot volgend jaar.
Namens het bestuur H.S.V. de Brasem Johan de Vree