M. van Zoest Bokaal 2021

Zondag, 21 november 2021

Uitslag

Eindelijk na 28 jaar heeft Johan de Vree de Michel van Zoest Bokaal weten te bemachtigen.
Ieder jaar op zondagochtend met de Lithse Kermis wordt er gevist om deze Bokaal.
Dit jaar voor de 28e keer. Deze Bokaal is in 1994 in het leven geroepen als blijvende herinnering aan Michel die in 1992 op 19 jarige leeftijd door een tragisch ongeluk om het leven kwam.
Michel was een trouw en gezien lid van de Lithse Vis Club HSV de Brasem.
Michel en Johan waren gezworen kameraden en het verlies voor hem was dan ook enorm.
Vanaf de eerste wedstrijd in 1994 was Johan erop gebrand om deze Bokaal te winnen als eerbetoon aan zijn vriend.
Ieder jaar was de druk enorm en de emoties speelde hem steeds weer parten.
De ouders van Michel waren ieder jaar bij de prijsuitreiking aanwezig en hij wilde koste wat kost dit kleinood een keer uit hun handen in ontvangst nemen.
Johan heeft er 28 jaar op moeten wachten. Maar afgelopen Kermis zondag in Lith is het dan eindelijk gelukt.
Johan wist de meeste vis te vangen van de 30 deelnemers die zich hadden verzameld aan het wedstrijdparcours op de Lithse Ham.
Het bijzondere is, dat dit jaar de ouders van Michel er voor de eerste keer niet bij zijn, net nu Johan met de winst gaat strijken.
De blijdschap en emoties zijn er niet minder om. Bij de prijsuitreiking in het onderkomen van de Duikclub vloeit er zelfs een traan.
Uiteraard is er nog menig keer geproost op deze schitterende overwinning van Johan.

Bij deze iedereen hartelijk bedankt en natuurlijk ook het personeel van de duikvereniging voor de gastvrijheid.
Het was toppie.

Namens het Bestuur van HSV de Brasem Lith