Wedstrijd Reglement

Wedstrijd Reglement H.S.V. de Brasem Lith

1.Iedere deelnemer wordt geacht dit reglement te kennen en stipt na te leven.

2.Bij overtreding volgt diskwalificatie.

3.Tijdens de competitiewedstrijden mag er worden gevist met de vrije hengel en met de vaste hengel

4.Dat wil zeggen alle wedstrijden zijn vrij.

5.Aas en voer vrij met uitzondering van verse du vase en gekleurde maden,

6.De Brasem cup telt niet mee voor de competitie

7.Er worden 7 wedstrijden gevist voor de competitie op de maas Hiervan tellen de 6 beste resultaten.

8.Er zijn 9 koningswedstrijden deze worden gevist op de lithse ham, Hiervan tellen de 7 beste resultaten.

9.Er word gevist op gewicht.

10.Alle vis telt met uitzondering van snoek, snoekbaars en paling. Dode of beschadigde vis zal niet worden gewogen. Men dient de vis te bewaren in een ruim leefnet dat in het water dient te blijven tot de weegploeg komt wegen.

11.Bij aanvang van de wedstrijd mogen de achterste poten van de visvlonder de waterlijn niet overschrijden dit geld alleen voor de maas. Men mag maximaal 1 meter uitwijken van het uitgezette nummer dat men geloot heeft.

12.Inschrijven en nummers afhalen van 7.15 uur tot 7.30 uur op de parkeerplaats lithse ham en om 7.30 gaan we naar het viswater. Word er ergens anders gevist is er telefonisch contakt.

13.De wedstrijdduur is van 8.30 uur tot 12.00uur.

14.Eerste signaal aanvang wedstrijd. Tweede signaal einde wedstrijd. Gehaakte vis mag nog worden geland.

15.Voor alle wedstrijden is een inleg bepaald dit is voor de competitie op de maas €20,00

16.voor alle wedstrijden is een inleg bepaald dit is voor het koningsvissen op de lithse ham €20,00

17.Om in aanmerking te komen voor een prijs aan het einde van de competitie maakt het dus niet uit hoeveel wedstrijden je hebt mee gevist

18.Bij onweer wordt de wedstrijd onmiddellijk gestaakt. Indien meer dan de helft van de wedstrijd is verstreken, wordt deze als geheel gevist beschouwd. Indien minder dan de helft van de tijd is verstreken, wordt de wedstrijd op een ander tijdstip over
gevist.

19.De leiding van de wedstrijden is in handen van de wedstrijdcommissie.

20.In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdcommissie

Lith november 2013