Wintercompetitie 2017

Zaterdag, 13 januari 2018

Verslag Eind Uitslag

Beste vissers,

Hierbij als bijlage de eindstand van de Wintercompetitie 2017-2018.
Voor aanvang van de laatste wedstrijd was Roel Sas de onbetwiste koploper maar daar zouden enkele vissers, waarvan ondergetekende, wel ff een stokje voor gaan steken.
Met de loting waren de meeste vissers, met uitzondering van Roel zeer tevreden. Roel zat op redelijk ondiep water en zou waarschijnlijk niets vangen.
De concurrenten van Roel hadden allemaal redelijk tot diep water geloot, de wedstrijd kon beginnen.
De leefnetten in het water, voeren, dobber perfect uitgelood en het schepnet binnen handbereik.
Voor de pauze bleef de teller bij de meeste, behalve bij Roel, op 0 staan, maar ff pauzeren en de genadeklap kon worden uitgedeeld.
In de pauze hadden Johan en Peter gezorgd voor overheerlijke broodjes met warme gehaktballen, dit in combinatie met mayonaise, curry en mosterd ging er goed in.
Heren hiervoor dank.

Of het aan de volle buiken lag of aan de viskwaliteiten laat ik maar in het midden maar na de pauze werd er inderdaad dodelijk toegeslagen, door Roel zelf !!!!!!!
Hij was ook deze wedstrijd niet te verslaan, daar waar Jan dik 2 kilo wist te vangen (of haken!!!!! Een klein detail) en Wim 3 pond vis wist te verschalken was roel met bijna 3,5 kilo vis weer veruit de beste.
Na lang overleg in de bubbelhut waar de debatten zo hoog opliepen dat er extra calorieën aangevoerd moesten worden in de vorm van kroketten, frikadellen, gehaktballen en bier zijn we tot de gezamenlijke eindconclusie gekomen: Roel van harte gefeliciteerd, je was deze winter veruit de beste visser en hebt meer dan verdient gewonnen.

Na de prijsuitreiking zijn de meeste echte sportvisser naar huis gegaan, het lichaam moet immers herstellen van deze inspanning en heeft rust nodig.
Wat mij dan wel verbaast dat er later, in de nachtelijke uren foto`s opduiken van “sportvissers” die als gevolg van de gedane inspanningen nog eieren moeten eten, met in de achter- en voorgrond flessen bier. Jammer dat er vissers zijn die met deze intellectuele serieuze sport zo omgaan en de overige vissers in verkeerd daglicht plaatsen, helaas.

Tot slot, we hebben met z`n alle een hele mooie wintercompetitie gevist en we hoeven niet lang stil te zitten.
Nog maar een paar weken en de reguliere wedstrijden beginnen weer.

Tot dan en met vriendelijke groet,

Bertie Ceelen
Sectetaris HSV de Brasem